Om oss/Uthyrning

OM OSS/UTHYRNING

VILKA ÄR VI?

Allianskyrkan i Svenstorp är en frikyrkoförsamling med ett 60-tal medlemmar.

Församlingen är ansluten till Svenska Alliansmissionen.

Vår kyrka ligger i Järsnäs utanför Lekeryd.

HANNA TÖRNGREN

PASTOR

Hanna Törngren heter jag och bor i Vaktholmen utanför Ryd, vilket jag har gjort under större delen av mitt liv. Jag är gift med Fredrik och tillsammans har vi barnen Signe, Oscar och Gustaf.

Jag har arbetat i kyrka under större delen av mitt arbetsliv som bland annat ungdomsledare, ungdomspastor och pastor på en rad olika platser. Nu senast har jag jobbat några år med barn och familj i Lekeryds församling.

Nu är min arbetsplats Allianskyrkan i Svenstorp, vilket känns som ett stort förtroende som både är roligt och spännande (och lite läskigt). Parallellt med min tjänst går jag även på en teologisk utbildning på skolan ”Akademi för ledarskap och tro” i Jönköping.

Mina arbetsuppgifter är främst gudstjänster, scouterna och en del övriga samlingar. Men vill du träffas enskilt för ett samtal eller en fika (jag älskar fika, men undviker helst kaffe) är det bara att höra av dig!

Jag hoppas att jag i min tjänst får vara med och bidra till att kyrkan och församlingen får bli en plats där man kan få växa, både i sin tro och som människa. Att vi tillsammans kan få upptäcka mer om vem Gud är och hur han vill vara en del i våra liv…

Hanna Törngren

UTHYRNING

Lokalerna kan hyras för större eller mindre grupper, för fester, hajker, församlingsdagar mm.

Svenstorpsgården har en större serverings/samlingslokal med fem angränsande smårum. Köket är normalutrustat och har en mindre restaurangdiskmaskin.

Lokalen kan dukas för drygt hundratalet personer.

Svenstorpsgården kan också användas för övernattning med egna luftmadrasser/motsvarande.

Kyrksalen kan utnyttjas för samlingar.

På tomten finns två vindskydd med grillplats för samlingar eller övernattning.

I anslutning till kyrkan finns promenadvägar och skogsstigar.

Lokalerna iordningställs och städas av hyresgästen.

Vid andra önskemål hänvisas till överenskommelse med vaktmästaren.

Kostnaden är 200 kr/dag.

Kontakta vaktmästare Sofia Falltorp, tel 0768499098